باورهای درست و نادرست درباره کارآفرینی

حقیقت و اشتباهاتی که درباره کارآفرینی وجود دارد

آیا شما درباره راه اندازی اسنپ چت یا گروب هاب بعدی رویا می بافید؟ با داستان های موفقیت تجاری فراوانی که در رسانه های مختلف ارائه شده اند، بیشتر کارآفرینان مشتاق واقعیت مدیریت کسب و کار را تا 99.99درصد اوقات نمی دانند.

در اینجا پنج ذهنیت اشتباه معمول و یک حقیقت واقعا بزرگ را که باید قبل از شروع به کارآفرینی بدانید، آورده ایم.

باورهای درست و نادرست درباره کارآفرینی

باورهای درست و نادرست درباره کارآفرینی

1- شما باید کاری را که دوست دارید، بیشتر انجام دهید

همه فکر می کنند که باید کاری را که به آن علاقه دارند، در هنگام راه اندازی کسب و کار بیشتر انجام دهند. اشتباه است. زمانی که شما یک کسب و کار راه می اندازید، باید کارهای بسیار زیادی را انجام دهید و به آن ها نظارت داشته باشید؛ از بازاریابی گرفته تا حسابداری و خدمات کارمندان و مشتری و… در پایان روز می بینید که واقعا زمان کم تری را به چیزی که دوست دارید اختصاص داه اید. حرفه شما به عنوان یک کارآفرین انجام منحصر یک کار نیست، بلکه گرداندن کسب و کار است.

بنابراین، اگر دوست دارید که کلاه های متعددی بر سر بگذارید و از ایده مدیریت تمام جوانب کسب و کار نیز هیجان زده شده اید، علاوه بر آن فکر می کنید که این گزینه مناسبی برای مهارت ها و تجارب شماست، در مسیر درستی قدم بر می دارید. در غیر این صورت با احتیاط عمل کند.

2- شما باید رییس خودتان باشید

زمانی که شما شغلی دارید، افراد زیادی روی آن چه شما در ازایش حقوق می گیرید، ساعات کاری تان، همکاران تان و دیگر تصمیمات حرفه ای تاثیرگذار هستند. زمانی که شما رییس هستید، تعداد روسای خود را افزایش داده اید؛ چون تک تک مشتریان روی شما کنترل دارند. اکنون شما باید به صدها و شاید هزاران نفر از مردم گزارش کار بدهید؛ مردمی که روی آن چه شما در ازایش پول دریافت می کنید و ساعات کاری تان کنترل دارند و اگر شما وام دهنده ها، سرمایه گذارها، صاحب خانه یا شرکت شعبه دهنده داشته باشید، تحت کنترل آن ها نیز خواهید بود. شما اکنون حتی باید به افراد بیشتری گزارش بدهید.

3- کسب و کار در مورد شماست

ما محصولات و خدمات بیشتری از چیزی که می خواهیم یا احتیاج داریم در دسترس داریم. این موضوع چشم انداز کارآفرینی را نسبت به 50 سال گذشته متفاوت کرده است. اگر خللی در بازار وجود دارد که مشتریان برای حل آن ناامید شده اند و مایلند در ازای آن پول بپردازند، آن موضوع دلیل خوبی برای شروع یک کسب و کار خواهدبود.

به یاد داشته باشید، ری کروک به دلیل بی حوصلگی یا نارضایتی از خود توسعه مک دونالد را ادامه نداد. او این کار را انجام داد تا به نیاز مشتریان رسیدگی کند. اگر می خواهید کاری در مورد خودتان انجام دهید، به دنبال تفریحی بگردید یا شغلی برای خود ایجاد کند. اما کسب و کاری را آغاز نکنید. کسب و کارهای موفق کاملا به معنای رسیدگی به نیازهای مشتریان هستند.

4- آسان است

دلیلی وجود دارد که کلمه «برنامه» همیشه به همراه «به سرعت پولدار شوید» می آید. زمان زیادی نیاز است که کسب و کاری ایجاد شود؛ گاهی حتی سه سال یا بیشتر طول می کشد تا کسب و کاری ریشه دار شود. مالکیت کسب و کار گلوله ای جادویی به سوی امنیت مالی نیست. شما باید خود را برای حضور طلانی مدت در آن آماده کنید.

باورهای درست و نادرست درباره کارآفرینی

باورهای درست و نادرست درباره کارآفرینی

5- «شما می توانید» هم معنای «شما باید» است

تنها این که شما می توانید کاری را انجام دهید دلیل بر آن نمی شود که شما باید آن کار را انجام دهید و در آن موفق شوید. باید آن کار با توجه به اهداف، شرایط و موقعیت تان بهترین انتخاب شما محسوب شود. شما باید به نتایج آن موقعیت بنگرید و ببینید که آیا به خطراتش، چه مالی و چه کیفی، می ارزد یا خیر.

بسیاری از مردم در ازای موقیعتی که در آن پول کمتر یا برابر به دست می آورند، ساعات بیشتری کار می کنند و استرس بیشتری دارند، حقوق شان را معامله می کنند و پس اندازشان را به خطر می اندازند. چنین کسب و کاری را گیج کننده می نامند. گیج نشوید. مطمئن شوید که این مبادله خطر- پاداش برای تان مهفومی دربر داشته باشد و شما موقعیت آن را دارید که به نسبت شرایط فعلی یا دیگر شرایط در دسترس خودتان به طور قابل توجهی پیشرفت کنید.

و یک حقیقت واقعا بزرگ: قانون «3»

من این گونه تقلب می کنم (سه حقیقت را در قالب یک حقیقت ارائه می دهم) اما با من همراه شوید. این چیزی ست که می توانید به خاطر بسپارید: هر چیزی که سه برابر زمان بیشتری بطلبد تا کامل شود (قراردادهای قانونی، داشتن درآمد، بالاآوردن وب سایت و هر کار دیگری)، سه برابر هزینه بیشتر نسبت به سرمایه تان خواهدداشت و از آن چه انتظار داشتید سه برابر دشوارتر است.

• حتی اگر فکر می کنید که محافظه کار یا واقع گرا هستید، شاید زمان، پول و تلاش مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت در یک کسب و کار را دست کم گرفته باشید.

کارآفرینی به خاطر پذیرفتن چالش نیست، بنابراین مطمئن شوید که با چشمانی کاملا باز پیش می روید و چیزی را که قرار است انجام دهید با واقع گرایی بررسی کنید. / مجله پنجره خلاقیت

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه