تغییر در شیوه زندگی برای تقویت نعوظ

تغییر در شیوه زندگی برای تقویت نعوظ

تغییر در شیوه زندگی برای تقویت نعوظ

تغییراتی ساده در سبک زندگی برای تقویت نعوظ

یک راه برای بهبود بخشیدن به بدکاری نعوظ این است که تغییرات ساده ‌ای را در سبک زندگیتان ایجاد کنید. برای بعضی مردان، ایجاد تغییر در شیوه زندگی، مثل ترک سیگار، ورزش منظم و کاهش استرس بطور کامل مشکلات نعوظ را حل می‌کند. برای آنها که نیاز به درمان‌های جدی‌تری دارند، اعمال این تغییرات درکنار سایر درمان‌ها می‌تواند کمک بیشتری کند.

ترک سیگار

ترک سیگار می‌تواند کار بسیار دشواری باشد و هیچ راه عالی هم وجود ندارد که به‌ تنهایی برای همه افراد عمل کند. در زیر به برخی راهکارها برای کمک به ترک سیگار اشاره می‌کنیم:

یک تاریخ برای ترک سیگار در یک تا سه هفته آینده تعیین کنید. با کم کردن تعداد سیگارهایی که می‌کشید به طور تدریجی، خود را برای آن روز آماده کنید. سعی کنید در این مدت از مکان‌هایی که بیشتر برای کشیدن سیگار تحریکتان می‌کند دور بمانید و برای اینکه چطور بدون کشیدن سیگار با اتفاقات استرس‌زا کنار بیایید برنامه‌ریزی کنید.
در تاریخ ترک، از هرچه سیگار که دراختیارتان هست خود را خلاص کنید، خودتان را مشغول نگه دارید و در مکان‌هایی بمانید که از سیگاری‌ها به دور باشد.
با پزشکتان صحبت کنید تا ببینید آیا باید از درمان‌های جایگزین نیکوتین استفاده کنید یا یک روش درمانی غیرنیکوتین برایتان مناسب است. چسب نیکوتین، آدامس نیکوتین یا سایر درمان‌ها می‌توانند مفید واقع شوند اما میل شما به سیگار را از بین نمی‌برند.
برای خودتان یک وقفه ایجاد کنید. به خودتان اجازه ندهید که هرازگاهی سیگار بکشید. اعتیاد به نیکوتین می‌تواند هر زمان برگردد، حتی سالها پس از ترک سیگار.
میل به سیگار کشیدن معمولا موقتی است و چه بکشید یا نکشید از بین می‌رود. به این دلیل زمانی که هوس کردید سیگار بکشید به خودتان بگویید مثلا یک ساعت دیگر تا شاید میل به آن برطرف شود.
اگر تصور می‌کنید که نیاز دارید، برای ترک سیگار کمک بگیرید. از برنامه‌های ترک سیگار که فقط بر یک روش خاص تکیه نمی‌کند (مثل هیپنوتیزم) استفاده کنید. پزشکتان می‌تواند مسیر درست را به شما معرفی کند.

ورزش منظم

ورزش منظم به طرق مختلف سلامت شما را بهبود می‌بخشد. درکنار بهبود بدکاری نعوظ، ورزش بر موارد زیر نیز تاثیر مثبت دارد:

تقویت قلب
بهبود جریان اکسیژن در خون
بالا بردن سطح انرژی
پایین آوردن فشارخون
تقویت قدرت و استقامت عضلات
تقویت استخوان‌ها و مفاصل
کمک به کاهش چربی بدن
کاهش استرس، فشارهای روحی، اضطراب و افسردگی
ارتقاء تصویر بدن و اعتمادبه‌نفس
تناسب اندام و سلامت

برای گرفتن بالاترین بهره از ورزش، باید حداقل 20 تا 30 دقیقه ترجیحا در اکثر روزهای هفته ورزش کنید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که 5 مرتبه تمرین در هفته بهترین میزان ورزش است. اگر مبتدی هستید، ابتدا هر روز چند دقیقه ورزش کنید و کم‌کم آن را به 30 دقیقه برسانید.

وقتی می‌خواهید شروع کنید، برنامه‌ ای داشته باشید که دنبال کردن آن آسان باشد. هرچه برنامه برایتان عادی‌تر می‌شود، باید ساعات و حرکات تمرینتان را عوض کنید. در زیر به چند نکته برای شروع ورزش اشاره می‌کنیم:

فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. ورزش کردن باید مفرح باشد نه فعالیتی خسته‌کننده.
ورزش منظم را بخشی از برنامه روزانه‌ تان درآورید. از انواع و اقسام حرکات و تمرین‌ها استفاده کنید که موجب خستگیتان نشود.
ورزش کردن نباید به وضعیت مالی شما فشار بیاورد. از خریدن تجهیزات گران یا عضویت باشگاه‌های پرهزینه خودداری کنید مگراینکه مطمئن باشید بطور منظم از آنها استفاده می‌کنید.
پشتکار داشته باشید. اگر منظم ورزش کنید، خیلی زود ورزش جزئی از شیوه زندگی شما خواهد شد.
اگر احساس می‌کنید برای شروع برنامه ورزشی نیاز به نظارت یا توصیه پزشکی دارید، از پزشکتان بخواهید شما را به متخصص ورزش‌درمانی معرفی کند. این متخصص نیازهای شما را ارزیابی کرده و یک برنامه ورزشی مطمئن و ایمن برایتان طراح می‌کند.

کاهش استرس

استرس از متداول‌ترین مشکلات همه انسانهاست. بدن ما طوری طراحی شده ات که استرس را احساس می‌کند و به آن واکنش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود همیشه هوشیار باشیم و برای دوری از خطر آماده باشیم. اما همیشه هم دوری کردن از اتفاقات استرسزا مقدور نیست و خیلی وقت‌ها در چنین موقعیت‌هایی اسیر می‌شویم. وقتی استرس مداوم در زندگیمان بماند، بدن شروع به تجزیه می‌کند و بیمار می‌شویم. رمز موفقیت در کنار آمدن با استرس شناخت عوامل استرس‌زا در زندگی و پیدا کردن راه ‌هایی برای کاهش آنهاست.

پیدا کردن یک راه موثر برای ریلکس شدن و استفاده مداوم از آن اولین قدم است. یک وقت استراحت به خودتان اختصاص دهید، حتی اگر این زمان فقط چند دقیقه باشد. طرز تفکرتان را اززیابی کنید، مخصوصا انتظارات غیرواقعبینانه‌تان را. حرف زدن درمورد مشکلات با یک عضو خانواده می‌تواند به شما کمک کند همه چیز را با رویکری مناسب ببینید. درخواست کمک تخصصی به شما کمک می‌کند نگرشی تازه پیدا کنید و بفهمید چطور با انواع دشوار استرش کنار بیایید.در زیر به سایر رویکردهای کاهش استرس اشاره می‌کنیم:

نگرشی مثبت داشته باشید. خودتان را باور کنید.
بپذیرید که اتفاقاتی هست که خارج از کنترل شماست.
به جای خشن بودن، مصمم باشید. بر احساسات، عقاید و باورهایتان مصمم باشید به جای اینکه عصبانی شوید یا منفعل باشید.
یاد بگیرید که بدنتان را ریلکس و آرام کنید.
مرتب ورزش کنید. وقتی ورزش می‌کنید بدن بسیار بهتر با استرس می‌‌جنگد.
تغذیه‌ای خوب و متوازن داشته باشید.
سیگار نکشید.
استفاده از مشروبات الکلی و کافئین را محدود کنید.
اهداف و انتظاراتی معقول داشته باشید.
به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید. بدن شما برای ریکاور شدن از اتفاقات استرس‌زا نیاز به استراحت دارد.
برای کاهش استرس به الکل یا موادمخدر پناه نبرید.
تکنیک‌های مدیریت استرس مثل تنفس عمیق و تخیل فعال را یاد بگیرید. / مردمان

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه