برای حفظ سلامتی و شادابی روح اصلی ترین بخش داشتن اعصابی آرام است که در به دست آوردن آن نکاتی را از قبیل مواد غذایی و.. باید دنبال کرد که در ادامه خواهید خواند.

در دنیای امروزی که مشغله زیاد , مسائلی که زاده ی دنیای مدرن هستند و... همه و همه دست به دست هم داده اند تا ناراحتی اعصاب را به معمول ترین مشکل جسمی و روحی انسانها تبدیل کنند هنوز راههایی هست که به دست خود انسان مشکل را حل کند. 

بدن ما برای داشتن اعصابی آرام به این چهار ماده ی غذایی احتیاج دارد:  آدنین،  تیامین،  سیتوزین،  گوآمین که همانطور که حتما اکثر شما میدانید

این چهار ماده در گوشت‌ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ،جگر، مغز و قلوه وجود دارد
 
ویتامین B فاکتور دیگری است که کمبودش باعث به هم ریختن اعصاب و به اصطلاح از کوره در رفتن  میشود.
بهتر است که بدانیم کمبود ویتامین B اصلی ترین عامل ایجاد افسردگی است.
 
مواد غذایی که ویتامین B به وفور در نوع های مختلف در آن یافت می شود:
 
جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت 
دانه آفتابگردان و بادام زمینیو نان های سبوس دار
جگر گاو، موز, برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال 
 
ماده غذایی دیگر که نه تنها برای اعصاب بلکه برای داشتن اسکلت بدنی قوی با اهمیت است کلسیم است که لبنیات منبع غنی آن محسوب می شوند.
 
  قورباغه
 
 
بهتر است بدانیدکه تغذیه‌ی نامناسب نه تنها بر روی اعصاب و روان آدمی تاثیر بدی می‌گذارد ، بلکه باعث مختل شدن فعالیت سایر سیستم بدن نیز می‌گردد. 
 
آرامش اعصاب به روش سنتی
 
متخصصان طب سنتی هم برای آرامش اعصاب تجویزی دارند که شامل روغنی مناسب برای ماساژ است که توصیه می شود حتما یک بار در طول عمرتان آن را امتحان کنید
برای تهیه این روغن کافی است کندر پودر شده را در روغن کنجد مخلوط کرده و روغن را روی حرارت گذاشته تا کند بخ خوبی در آن حل شود بعد اجازه دهید تا کاملا سرد شده و استفاده کنید
برای نتیجه بهتر بیشتر تمرکز ماساژ را روی ستون فقرات انجام دهید مه علاوه بر آرامش اعصاب تاثیر مثبتی بر روی تپش قلب نیز خواهد داشت.
 
 
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه